Minimiorder
Inga krav.
Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.
Betalningsalternativ

– Payson
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.

– Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

Leveranstid
Normal leveranstid från oss är cirka 3 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta lite längre tid. Till detta kommer postens leveranstid som normalt är 4 arbetsdagar.

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket/brev/bussgods eller med din specificerade leverantör.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning ingår i priset såvida skorna inte returneras eller inte hämtas ut. Vid retur eller ej uthämtat paket utan reklamationsorsak uttages en kostnad av SEK 100/par för leveransfrakten.

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning – ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Returadress medföljer varje leverans. Om returadress saknas, vänligen kontakta kundtjänst innan ni skickar. (Ångerrätten gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, se: Konsumentverket.se. Vänligen notera att returförsändelsen ska vara rekommenderad för spårbarhet.

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr/försändelse (max 2 par/ försändelse) för vårt arbete med hantering av varorna utöver fraktkostnaden enligt ovan.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).